دانلود پروژه روانشناسی ، پایان نامه رشته روان شناسی

دانلود پایان نامه و پروژه رشته روان شناسی

دانلود پروژه روانشناسی ، پایان نامه رشته روان شناسی

دانلود پایان نامه و پروژه رشته روان شناسی

مقاله بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

این فایل دارای فرمت word و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست مطالب
چکیده

فصل اول-کلیات
مقدمه
بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

سؤالات تحقیق

متغیرهای پژوه

مفاهیم و اصطلاحات

فصل دوم- پیشینه تحقیق

مقدمه

بخش اول-انیمیشن در جهان

تاریخچه انیمیشن

انیمیشن کامل

تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا

تاریخچه انیمیشن در استونیا

تاریخچه انیمیشن در فرانسه

تاریخچه انیمیشن ایتالیا

انیمیشن در ایالات متحده آمریکا

انیمیشن درتلویزیون ایران

اولین تیزر انیمیشندر تلویزیون

کم شدن تأثیر تبلیغات

تعریف انیمیشن

ویژگی های کلی انیمیشن

قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن

انیمیشن روی طلق

انیمیشن روی کاغذ

انیمیشن بدون دوربین

کات لوت

انیمیشن سه بعدی

انیمیشن با عکس

پیکسیلین

پین اسکرین

انیمیشن زیر دوربین

روتوسکپی

داینامیشن

دیاگرام انیمیشن

مراحل ساخت فیلم انیمیشن

مخاطبان

ماهیت مخاطب

الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل

الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال

رفتار

تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان.

الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی

طبقه بندی مخاطبان

نخستین پذیرندگان معتبر

اکثریت زود پذیر- دوراندیش

اکثریت کندپذیر-شکاک

دیرپذیران سنتی

جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی

ویژگی های ارتباط نوین

موضوع برنامه

هدف برنامه

قالب برنامه

وسایل ارتباط جمعی

کودک و وسایل ارتباط جمعی

آموزش غیر تجریدی

آموزش سه بعدی

دلایل تماشای تلویزیون

تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان

قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان

تأثیر تلویزیون برکودکان

اثرات مثبت و منفی تلویزیون

خیال و واقعیت

نیازها و علایق بیننده

ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن

طرح و ایده فیلمنامه

ساختار گرافیکی و بصری

کیفیت فنی و اجرایی

تدوین و صداگذاری

چهارچوب نظری

نظریه شناخت اجتماعی

نظریه تأثیر

نظریه پرورش

نظریه پذیرش

مدل ها و متغیرهای ارتباطی

بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران

سیمای اولیه ی تهران

هدف از تاسیس بلدیه

انجمن بلدیه

نظامنامه ی بلدیه

اولین بلدیه چی

تولد جدید بلدیه

شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم

شهردار گل دوست

شهرداران جنجالی

دوره ای جدید در مدیریت شهری

خدمات شهروندی

جمع بندی

تحقیقات انجام شده در داخل ایران

تحقیقات انجام شده در خارج از ایران

فصل سوم-روش تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

روش اجرای آزمون

روایی

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم- تحلیل داده ها

مقدمه

الف-آمار توصیفی

ب- آمار استنباطی

فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

یافته ها

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع

فهرست جداول و نمودارها
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی
جدول ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی
جدول ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی
جدول۴-۵: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تلویزیون
جدول۶-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تبلیغات
جدول۷-۴: توزیع فراوانی«میزان پخش برنامه های تبلیغاتی
جدول۸-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تبلیغات انیمیشن
جدول ۹-۴: توزیع فراوانی«میزان گفتگوی شخصیت انیمیشن
جدول ۱۰-۴: توزیع فراوانی«میزان لحن گفتگو
جدول۱۱-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه کودکان به تبلیغات انیمیشن
جدول۱۲-۴: توزیع فراوانی«میزان تأثیر آموزش های شخصیت انیمیشن
جدول۱۳-۴: توزیع فراوانی«میزان برتری تبلیغات انیمیشن به رئال
جدول۱۴-۴: توزیع فراوانی«میزان لحن طنز شخصیت انیمشن
جدول۱۵-۴: توزیع فراوانی«میزان موفقیت شهرداری در تبلیغات
جدول۱۶-۴: توزیع فراوانی«میزان گسترش تبلیغات انیمیشن
جدول ۱۷-۴ : بررسی رابطه بین سن مخاطبان و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول ۱۸-۴: بررسی رابطه بین متغیر تحصیلات و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدو۱۹-۴ : بررسی رابطه متغیر جنس و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول۲۰-۴ : بررسی رابطه متغیر نوع گفتگو و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول۲۱-۴ : بررسی رابطه متغیر محتوا و تأثیر تبلیغات انیمیشن
نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی

چکیده
پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد ۶۰۰ نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(۴، ۸، ۶، ۲۱) تعداد ۱۵۰ نفر گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی ۲ و سنجش شدت رابطه از V کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.
خی ۲ محاسبه شده (۱۶/۸)برای متغیر سن، (۱۱/۳۳)برای متغیر تحصیلات،(۳۳/۸۴)برای متغیر جنس،(۸۲/۴۰) برای متغیر نوع گفتگوها (۵۰/۴۱) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح ۰۵/۰ معنادار است و با اطمینان ۹۵% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.
کلید واژه ها: انیمیشن،شهرداری، مخاطب

بررسی تاثیرات انمیشن بر مخاطبان انیمیشن و تاثیرات آن

انیمیشن های تلویزیونی شهرداری ها بر مخاطبان


بررسی نقش مدرسه در رشد

این فایل با فرمت ورد و آماده جاپ می باشد.

فهرست مطالب
مقدمه ۳
رشد بدنی ۴
رشد حرکتی و عضلانی ۶
رشد حسی ۸
وظایف معلم در پرورش حواس ۹
رشد عاطفی ۱۱
رشد عقلانی ۱۷
رشد هوش ۱۹
رشد عقلی و آموزش و پرورش ۲۲
رشد اجتماعی ۲۶
اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان ۳۰
رشد شخصیت ۳۳
تحول نظریات رشد از جنبه علمی ۳۵
منابع ۳۸
به طوری که می توان گفت تقریباً ۴/۳ زنگی انسان در عصر حاضر در آموزشگاه سپری می‌شود. بهترین گواه اهمیت تأثیر آموزشگاه در رشد و تکامل کودک، این است که او آنچه را در مدرسه یاد می گیرد در زندگی به کار می برد.
هر کودک برای اینکه میان خود و دیگران بستگی فکری برقرار کند ناچار است لااقل خواندن و نوشتن را یاد بگیرد و در هر قدمی از زندگی از آنها استفاده کند. البته، نباید تصور کرد که یادگیری به آموزشگاه محدود است بلکه در تمام عمر ادامه دارد و آنچه را که شخص یاد می گیرد جزئی از توانایی او را برای سازگاری با محیط تشکیل می دهد زیرا اساس و پایه زندگی بر استعداد و یادگیری مبتنی است.
دانش آموزان در دوران تحصیل به خصوص در دوره دبستان و نیمه اول دبیرستان در حال رشد می باشند و مرتباً تغییراتی در آنها ایجاد می گردد. این تغییرات چون نیازهایی را به دنبال می آورد، تربیت و آموزش خاصی را ایجاب می کند. آشنایی به اصول رشد و نیازهای دانش آموزان در سنین مختلف مسؤلان آموزشی را در شناسایی کودکان و فهم و درک آنها کمک می کند و موجب می شود که در طرح ریزی برنامه های آموزشی و تربیتی نیازهای آنها را مورد نظر داشته باشند و دامنه انتظارات و توقعات خود را از کودک و نوجوان متناسب با سن و موقعیت او را محدود سازند، زیرا امر یادگیری به میزان آمادگی ناشی از اثر بلوغ بستگی دارد.
اینک بعضی از راه های تأثیر و نفوذ آموزشگاه در رشد و تکامل کودک را به اختصار مورد بحث قرار می دهیم.
رشد بدنی
روانشناسی جدید، رفتارها و فعالیت های فرد را به صورت ترکیبی، کلی، و بدون تقسیم آنها به نفسانیات و بدنیات، مورد مطالعه قرار می دهد. به همین سبب، آموزش و پرورش جدید که مبتنی بر اصول روانشناسی جدید است توجه به بدن کودکان را از مهمترین و اساسی ترین وظایف معلم و مربی می داند. برخلاف سابق که جز انباشتن ذهن کودکان ا معلومات گوناگون و متعدد به خاطر پرورش عقل و روان آنها، هدفی وجود نداشت. روانشناسی کودک به ما ثابت می کند که هرگز نباید از رشد بدنی انسان غافل شد، زیرا چگونگی رشد و نمو بدن، تأثیر زیادی در چگونگی رشد و نمو عقلی و شخصیت دارد.
همچنین، تجارب روانشناسی، درستی مثل معروف «عقل سالم در بدن سالم است» را کاملاً ثابت می کند و منظور از بدن سالم، بدنی است که تمام اعضای آن وظایف خود را بهتر و به موقع انجام دهند. وظیفه معلم و مربی است که رفتار کودک را از هر دو جنبه «بدنی و عقلی» پرورش دهد وگرنه یکی را بیش از اندازه مورد توجه قرار داده از دیگری غافل نگردد و به این اصل معتقد باشد که انسان وقتی منطقی فکر می کند و در حل مشکلات زندگی موفق می شود که بدن سالم داشته باشد وگرنه از شخص علیل و مریض هرگز نمی توان فکر درست انتظار داشت. لابار (La Barre) زیست شناس معروف می گوید: «طبیعت بشری» شخص از نوع بدنی که او دارد سرچشمه می گیرد، از این رو هر کس که با اشخاص مخصوصاً کودکان و نوجوانان کار می کند، باید نمو و تغییرات بدن انسان را بداند. بهترین فرصت برای پرورش بدنی کودکان، ساعت های ورزش است که از نظر تعلیم و تربیت به اندازه مواد درسی دیگر ارزش دارد و از اتلاف بیهوده آن ساعت ها باید جداً خودداری شود.
ولی باید دانست ورزش که در برنامه تحصیلی به عنوان وسیله پرورش تن، منظور شده است هدف اصلی، همان پرورش عقل و شخصیت کودک است. به سخن دیگر، ورزش وقتی مفید خواهد بود که به پرورش عقلی و بهداشت تن و روان کمک کند. در اینکه منظور از رشد بدنی چیست نظریات گوناگونی اظهار شده اند، بعضی آن را تغییرات کمی بدن و گروهی تغییرات کیفی و برخی ترکیب همه این خصایص دانسته اند و با مطالعه آنها می توان رشد بدنی را چنین تعریف کرد:
مجموعه تغییرات تشریحی و فیزیولوژیک است که در زندگی پیش از تولد و نزدیکی پیری رخ می دهند.

رشد حرکتی و عضلانی:
رشد و تکامل کودک از لحاظ حرکت یعنی رشد، نیرو، سرعت و دقت او را در به کار بردن بازوها و ساق ها و عضلات دیگر، اهمیت خاصی در رشد عمومی او دارد. از طرف دیگر، رشد حرکتی کودک با رشد عقلی او بستگی کاملی دارد. بدین معنی که فعالیت‌های حرکتی کودک در بیشتر رفتارهای عقلی و هوشی او کاملاً مؤثرند زیرا با چشم و دست خود، دنیای محیطش را کشف و بررسی می کند. رفتار حرکتی کودک سبب می شود که با دیگران روابط اجتماعی برقرار کند و روش های همکاری را یاد بگیرد.

اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان
مقاله درباره رشد عقلی و آموزش و پرورش
دانلود مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد
مقاله درمورد رشته روانشناسی

مقاله بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵-۴۹ سال

این فایل دارای فرمت word و آماده ی پرینت می باشد.


موضوع:

بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵-۴۹ سال

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات


مقدمه


۱-۱ بیان مسئله


۱-۲ ضرورت و اهمیت تحقیق


۱-۳ علت انتخاب موضوع


۱-۴ تاریخچه مطالعات جمعیتی


۱-۵ اهداف پژوهش


۱-۶سوالات تحقیق


۱-۷ فرضیه های تحقیق


۱-۸ قلمرو تحقیق


۱-۹ مدل های تحقی


۱-۱۰ تعاریف عملی و نظری متغیرها


۱-۱۱ محدودیت ها


فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه تحقیق


۲-۱ چارچوب نظری


۲-۲ نظریه طرفداران افزایش جمعیت


۲-۳ نظریه مخالفان افزایش جمعیت


۲-۴ نظریه طرفداران جمعیت ثابت


۲-۵ نظریه ی طرفداران جمعیت متناسب یا مطلوب


۲-۶ نظریه های باروری


۲-۶-۱ تئوری های اقتصادی –اجتماعی باروری


۲-۶-۲ تئوری لیبن اشتاین


۲-۶-۳ تئوری بکر


۲-۷ تئوری رفتار مصرف کننده و اقتصاد خود باروری


۲-۸ نظریه میکرو اقتصاد باروری


۲-۹ تئوری استیرلین


۲-۱۰ نظریه پیرامون –مرکز ایسترلین


۲-۱۱ راه حل دیدگاه اقتصاد باروری


۲-۱۲ تئوری ارتقاء اجتماعی


۲-۱۳تئوری تغییر و پاسخ ( k.Davis) 3


۲-۱۴ تئوری اشاعه عقب افتادگی فرهنگی


۲-۱۵ تئوری نوگرایی


۲-۱۶ مدل جامعه شناختی باروری


۲-۱۷ مدل های متغیرهای بینابین


۲-۱۸ تئوری فرهنگی هال


۲-۱۹ تئوری بیولوژیک یا زیستی باروری


۲-۲۰ باروری از دیدگاه اسلام


۲-۲۱ رهیافت کلی


۲-۲۲ پیشینه تحقیق


۲-۲۳ تحقیقات در ایران


۲-۲۴ تحقیقات خارجی


۲-۲۵ مقایسه نتایج به دست آمده از تحقیقات تجربی در ایران و سایر کشورهای جهان


فصل سوم : روش تحقیق


۳-۱ مقدمه


۳-۲ بررسی مدارک .


۳-۳ روش های تحقیق


۳-۴ روش تحقیق


۳-۵ جامعه آماری


۳-۶ حجم نمونه


۳-۷ روش نمونه گیری


۳-۸ روش انتخاب حجم نمونه


۳-۹ روش گردآوری اطلاعات


۳-۱۰ روایی و اعتبار پرسشنامه


فصل چهارم : تحلیل داده ها


۴-۱ یافته های تحقیق


۴-۲ یافته های استنباطی ( تحلیل فرضیات )


فصل پنجم: نتیجه گیری


۵-۱ نتیجه گیریپیشنهادات


ضمائم و پیوستها


پرسشنامه


منابع و ماخذ


فهرست نمودارها


نمودار(۲-۱) فرآیند نوگرایی و تغییرات میزان باروری


نمودار (۲-۲) الگوی تجزیه و تحلیل جامعه شناسی سطوح باروری


فهرست جداول


عنوان صفحه


جدول(۴-۱) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن


جدول (۴-۲) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن همسر


جدول (۴-۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات


جدول (۴-۴) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات همسر


جدول (۴-۵) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه بر حسب شغل پاسخگویان


جدول (۴-۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب شغل همسر


جدول (۴-۷) : توزیع فراوانی درصد حجم نمونه بر حسب هزینه خانوار ( میزان درآمد)


جدول (۴-۸) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه از فقط و سخنگویان به رضایت از محل زندگی


جدول (۴-۹) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب وضعیت منزل مسکونی


جدول (۴-۱۰) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر سن ازدواج بر بارور


جدول ( ۴-۱۱): توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن هنگام تولید اولین بارداری


جدول (۴-۱۲) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب اینکه چقدر راز تصمیم گیری های شما به همسرتان هماهنگ و همسو است؟


جدول (۴-۱۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب نظر پاسخگویان در ارتباط با برنامه تنظیم خانواده


جدول (۴-۱۴) توزیع فراوانی درصد حجم نمونه


جدول (۴-۱۵) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر تحصیلات بر کاهش باروری


جدول (۴-۱۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه


جدول (۴-۱۷ ) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه همسر


جدول شماره ۱:توزیع میزان تحصیلات خانواده با میزان باروری


جدول شماره ۲: توزیع سن ازدواج زنان با میزان باروری


جدول شماره ۳: متغیر بسته –میزان باروری متوسط درآمد ماهیانه خانواده


جدول شماره ۴:متغیر وابسته-میزان باروری چقدر از تصمیم گیری های شما در مسائل خانواده با نظر همسرتان هماهنگ و همسو است؟


جدول شماره ۵: متغیر وابسته –میزان باروری نظر شما در مورد برنامه های تنظیم خانواده چیست؟


چکیده


در جهان امروز رشد شتابان جمعیت مایه اصلی نگرانی های بشر در آینده را تشکیل می دهد ، روند سرسام آور افزایش جمعیت از یک سوو محدودیت منابع از سوی دیگر دست اندکاران امر توسعه را با شگفتی و سر در گمی روبرو ساخته است به طوری که در صورت نبود منابع لازم برای توسعه و یا عدم تجهیز آن ها در جهت رفع احتیاجات بشر افزایش جمعیت به عنوان یکی از موانع اصلی توسعه عمل کرده و به طور مستقیم بر تقلیل سطح برخورداری های اقتصادی و اجتماعی وارد خواهد شد.


نظر به اهمیت رابطه ای بین جمعیت و توسعه برای نیل به توسعه شناخت جمعیت و خصوصیات آن در هر منقطه ضروری می نماید . این شناخت از طریق ارزیابی و تجزیه و تحلیل پدیده های مختلف جمعیتی « چون باروری ، مرگ و میر،‌مهاجرت ، ازدواج ، طلاق زمینه ی مناسب را برای برنامه ریزی های مختلف توسعه اقتصادی ،‌اجتماعی و فرهنگی مهیا می سازد».


در فاصله زمانی سه دهه‌ گذشته باروری ایران به طور چشمگیری کاهش یافته است هر چند تا به حال تحقیقاتی در زمینه تبیین کاهش باروری ، ایران صورت گرفته است ، حال مکانیزم تحولات باروری و همچنین عوامل مرتبط به آن همچنان در پرده ابهام قرار دارد .


این پژوهش عوامل نهادی موثر بر فرآیند انتقال باروری در منطقه ۹ تهران با تاکید بر تحولات خانواده خود در تحلیل قرار می دهد . به بیان دقیقتر، این مطالعه با پیوند زدن برخی از تحولات اجتماعی چند دهه اخیر با رفتارها و ارزش های خانوادگی نشان می دهد که چگونه برخی از این فراگردهای اجتماعی عمده نظیر وقوع جنگ و انقلاب و نیز تحولات نگرشی و ارزشی پیاپی این سال ها به مسیر و جهت سیاری از تحولات خانوادگی ،‌و از جمله بر رفتار ها و نگرش های باروری تاثیری اساسی نهاده است.


باروری زنان ۱۵-۴۹ ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان


تحقیق درباره دلایل تاثیر گذار بر میزان بارداری زنان در جوانی و میانسالی


دانلود کامل بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵ تا ۴۹ سال

 دانلود تحقیق درمورد باروری زنان 15-49 ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان، دلایل ناباروری در زنان تهرانی

مقاله سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی

این فایل با فرمت WORD می باشد و قایل ویرایش و آماده پرینت است.


توجه نمایید که این دارای پرسشنامه می باشد.


سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی


فهرست مطالب


عنوان


صفحه


فصل اول


مقدمه


۲


بیان مساله


۴


سوال مساله


۵


هدف تحقیق


۶


اهمیت و ضرورت تحقیق


۷


فرضیه های تحقیق


۸


متغیرهای پژوهشی


۹


فصل دوم


روان شناسی اجتماعی چیست ؟


۱۲


تعریف عملیاتی روان شناسی اجتماعی


۱۵


عوامل موثر بر شکل گیری رفتار اجتماعی


۱۹


جامعه پذیری ، اجتماعی شدن فرد


۲۲


شیوه های جامعه پذیری


۲۶


باز جامعه پذیری


۲۹


ساز و کارهای جامعه پذیری


۳۴


نظریه های جامعه پذیری


۳۹


نظریه ی نقش پذیری مید


۴۲


نظریه جامعه پذیری فروید


۴۶


نظریه شناختی رشد پیاژه


۴۹


نظریه های شناختی


۶۴


نظریه ناهماهنگی شناختی


۷۱


نظریه ی روانکاوی


۷۸


خطرات هویت نا مناسب


۸۹


خود را در روابط با دیگران کشف کردن


۹۷


هویت و روابط خانوادگی


۱۰۱


خویشتن پنداری


۱۰۵


رشد شخصیت


۱۱۱


منشا اضطراب و رفتار ناسازگار


۱۱۳


اختلاف دیدگاه الیس با دیگران


۱۲۶


تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور


۱۲۷


خویشتن پنداری


۱۲۹


عزت نفس


۱۳۲


نظریه روان کاوی


۱۳۴


بحران بلوغ


۱۳۶


بحران هویت


۱۳۹


فصل سوم


جامعه مورد مطالعه


۱۴۳


حجم نمونه


۱۴۴


روش نمونه گیری


۱۴۴


ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر


۱۴۵


پرسش نامه تفکر غیر منطقی


۱۴۶


روش تحقیق


۱۴۷


روش آماری مربوط به فرضیه ها


۱۴۸


فصل چهارم


مقدمه


۱۵۰


تجزیه داده ها


۱۵۶


فصل پنجم


بحث و نتیجه گیری


۱۶۴


پیشنهادات


۱۶۶


محدودیت ها


۱۶۶


ضمائم


۱۶۷


پرسش نامه هویت یابی


۱۶۸


پرسش نامه انحرافات اجتماعی


۱۷۴


منابع و ماخذ


۱۷۶

فصل اول

مقدمه


روان شناسان اجتماعی تمایل دارند بدانند که انسانها چگونه درباره یکدیگر می اندیشند و چگونه بر یکدیگر اثر می گذارند و اثر می پذیرند ، با این حال تنها ایشان نیستند که به این مسائل علاقه نشان می دهند بلکه انسان شناسان ، جامعه شناسان و حتی رمان نویسان و فیلسوفان نیز به مطالعه این گونه مسائل تمایل نشان می دهند اریکسون پس از جستجو و بررسی بسیار درباره جنبه ناخودآگاه انسان و تضادهایی که علل رفتارهای طبیعی و غیر طبیعی او را توجیه می کند که هویت و نوع تفکر به آن را مورد بررسی قرار می دهد و اینکه هویت که حاکی از تحول در امور جنسی و یافتن خود و درک از خویشتن نزد بزرگسالان و تضادهای ناخودآگاه آنان است شکل می گیرد و او اضافه می کند که تمام احساسهای ناخودآگاته که از آنها و نوجوانان نشات می گیرد یکی از ویژگی های انسان دارا بودن نیروی اندیشه است که باعث هویت است انسان به یاری اندیشه توانسته است به خودیابی برسد که این می تواند باعث هویت در جوانان شود که تفکر منطقی و یافتن آن در ذهنیت می تواند راهکاری جدید باشد و اریکسون خواسته است زندگی روزانه نوجوانان را با تمام پریشانی به اضطراب و آشفتگیهایش بازسازی کند و این نوآوری و دگر گونی در روش نگرش به نتایجی به بار آورده که ژرفترین و استوارترین اعتقادهای در واقع رشد هویت است که منجر به رسیدگی عاطفی ، جنسی ، اجتماعی و … می شود در افراد با شخصیت های نا رسیده « من » ضعیف و شکننده است و بخشی از سازگاری اجتماعی که در دوران کودکی به وقوع می پیوندد بدان سازگاری اجتماعی می گویند و این همان شیوه ای است که کودکان ارزشها ، سوگیریهایی که در آینده با آن مواجه خواهند شد ، یاد می گیرند و همه می دانیم که موقعیتهایی نیز وجود داشته است که در آن اجتماعی شدن دوباره در تنهایی صورت گرفته است و به همین دلیل از این فرایند به طور مصیبت باری استفاده استثماری شده است .


منبع : ( ستوده –۱۳۸۰ )


بیان مساله


سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی می تواند شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتاً جوان است که بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و این سازگاری اجتماعی از راه رسیده و نو پا می تواند دیواری سخت از روان شناسی و جامعه شناسی باشد کهM به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، … ) در محیط اجتماعی می پردازد زیرا افراد به خاطر وابستگیهاشان به جامعه و پیوندهایشان با گروه های مختلف اجتماعی که دارد از آنها متاثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبههای گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد . روان شناسی اجتماعی ما را به شکل خاصی از آگاهی مجهز می کند تا از تبینهای شخصی درباره رفتار دیگران پرهیز کنیم و نیز چگونه نگریستن به عواملی را که رفتارهایمان را شکل می دهد یاد می دهد و به ما کمک کند تا نیروهای روانی –اجتماعی را که با آنها روبرویم به ویژه آنهایی را که به ما فشار وارد می کنند باز شناسیم ومارا بر می انگیزد تا به یاری جامعه ای بیمناک و هراسناک از افزایش ناسازگاری و نابهنجاری برخیزیم و چگونگی رویارویی با آنها را دریابیم .


منبع ( منصور سال ۱۳۸۰ )


سوال مسئله


۱- آیا بین سازگاری اجتماعی و هویت رابطه وجود دارد ؟


۲- آیا بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه وجود دارد؟


۳- آیا بین تفکرغیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه وجود دارد؟


هدف تحقیق


هدف از تحقیق بررسی رابطه ی تفکر غیر منطقی و یافتن هویت در سازگاری اجتماعی نوجوانان است و اینک آیا بین تفکرغیرمنطقی و افکار مثبت و یافتن هویت و خودکامگی رابطه وجود دارد و آیا هویت در سازگاری اجتماعی می تواند نقش داشته باشد یا نه اصلاً رابطه بین این متغیرها وجود دارند .


اهمیت وضرورت تحقیق


انسان هیچ گاه تنها و دور از دیگران زندگی نکرده است بلکه زندگی او حاصل روابط و پیوندهایش با دیگران است اگر قرار باشد به شناختی از او دست یابیم باید در این چارچوب وی رابشناسیم به این صورت که نوجوان با توسل به یافتن هویت خود و اتکا به افکار منطقی و باورهای مثبت بتوانند به سازگاری اجتماعی برسد و امید است با پژوهشهایی که انجام می گیرد بتوان به سازگاری اجتماعی و نوع روابط جوانان و نوجوانان با محیط اطرافشان کمک کرد و انجام این پژوهش می تواند در جوامع آموزشی و تحصیلی مخصوصاً در دبیرستان ها نقش بسزایی داشته باشد و امید است بتوان راه حل هایی جهت یافتن هویت های مثبت با توسل به افکار مثبت نوجوانان پیدا کرد و اثرات مثبت افکار منطقی نوجوانان را در آینده شاهد باشیم .


فرضیه های تحقیق


۱- بین تفکر غیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد .


۲- بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه ی معنی داری وجود دارد .


۳- بین هویت و سازگاری اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد .


متغیرهای پژوهشی


هویت تفکر غیر منطقی سازگاری اجتماعی


تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم


سازگاری اجتماعی : سازگاری اجتماعی علمی است که در جستجوی درک و فهم ماهیت و علل رفتارهای فرد در موقعیتهای اجتماعی است منظور از واژه رفتار ، تنها رفتارهای آشکار نیست بلکه کلیه رفتارهایی پنهان مانند : احساسها و اندیشه های فرد نیز می باشد . ( بهادری –۱۳۷۹ )


سازگاری اجتماعی عبارتند از : اندیشه ها ، باورها و خاطرها و استدلالهای فرد درباره دیگران و احساس و تواناییهای شناختی است و در آخر عبارتند از: نمره ای است که آزمودنی ها از پرسش نامه ی سازگاری اجتماعی بدست آورده اند.


منبع ( کریمی / ۱۳۷۸ )


تفکر منطقی : عبارتند از باورهای مثبت و منطقی که فرد از افکار و روابط دیگران و امور شناختی در رابطه با خود دارد که یکی از اصول اصلی شناخت از نظر الیس است و در آخر نمرات تفکرات عبارتند از نمره ای است که آزمودنی از آزمون افکار منطقی بدست آورده اند که طراز نمره بدست آمده بین ۴۲ الی ۳۰ است که بالاتر از آن نشان دهنده تفکرات منفی در بین افراد است و پایین تر از آن نشان دهنده بی تفاوتی افراد است .


هویت : عبارت است از یافتن خویش و رسیدن به بلوغ فکری در بین نوجوانان حدود سنی ۱۶-۱۴ ساله که نوجوان به هویت اجتماعی –فردی –عاطفی دست پیدا می کند و بالاخره نمره ای است که آزمودنی به پرسش نامه مربوط به هویت بدست آورده اند .


و هویت عبارت است از خویشتن و هماهنگ کردن افکار و اعتقادات بر حسب اندیشهای اعتقادی و اسلامی ، جنسی و اجتماعی محیطی که در آن زندگی می کند


خویشتن پنداری


رفتار ناسازگار


اضطراب تفکر منطقی


هویت منطقی سازگاری اجتماعی


دانلود کامل سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی


مقاله بررسی مسئله بزهکاری و عوامل موثر بر آن

این فایل با فرمت WORDمی باشد و قایل ویرایش و آماده پرینت است.


توجه نمایید که این مقاله دارای پرسشنامه می باشد.


بررسی مسئله بزهکاری و عوامل موثر بر آن

فهرست مطالب


چکیده تحقیق۳


بیان مساله۳


اهمیت و ضرورت تحقیق۳


اهداف تحقیق۴


ادبیات تحقیق ۴


روش تحقیق۵


نتایج تحقیق۶


نتیجه گیری کلی۶


پیشگفتار۸


فصل اول


مقدمه۱۲


بیان مساله۱۴


سوال آغازین تحقیق۱۶


سوالات فرعی تحقیق۱۷


اهمیت و ضرورت موضوع مورد بررسی۱۸


شناخت علل و عوامل موثر در بزهکاری و اجتناب از آن ۱۹


اهداف کلی تحقیق ۲۰


ادبیات تحقیق۲۱


بزهکار کیست۲۳


بی هنجاری۲۵


انواع جرایم ارتکابی اطفال و نوجوانان۲۷


جرائمی که در اثر عدم رعایت شئونات اسلامی حادث می گردد۳۲


ویژگی های نوجوانان بزهکار۳۴


رفتارهای عادی کودک۳۷


بزهکاری جوانان و نموجوانان در جامعه۳۹


عوامل موثر در ارتکاب جرم از سوی جوانان و نوجوانان۴۱


ضرورت تشکیل دادگاه های اطفال۵۳


منابع فصل اول۶۴


فصل دوم


مبانی نظری تحقیق۶۷


چهارچوب تئوری theretical frome work


تئوریهای مربوط به سنجش متغیر وابسته۷۰


نظریه های جامعه شناسی کجروی۷۲


نظریه ساترلند۷۴


زیگمون فروید ، دیوید ریزمن عامل مذهب۷۶


نظریه افسردگی تاپیر۷۹


تئوری کولی۸۳


تئوری هرم نیازهای آبراهام مازلو۸۶


مکوبی و مارتین۸۸


دورکیم ( بیگانگی اجتماعی )۹۰


دورکیم ( آنومی اجتماعی )۹۲


فرضیات تحقیق۹۵


دیاگرام مدل علی برای عوامل موثر بر میزان گرایش به بزهکاری (y)99


تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق۱۰۰


منابع فصل دوم۱۰۴


فصل سوم


مقدمه۱۰۷


روش تحقیق۱۰۸


وش آمایش نمونه ( جامعه آماری / شیوه نمونه گیری )۱۰۹


وش پژوهش یافته ( نوع روش تحقیق )۱۱۰


روش گزینش داده ها ( ابزار جمع آوری داده ها )۱۱۰


روش پردازش آمارها۱۱۱


منابع فصل سوم۱۱۲


فصل چهارم


جداول فراوانی توصیف و تفسیر و ترسیم نمودار۱۱۴


آزمون همبستگی و جداول دو بعدی آزمون فرضیه با استفاده از روش های متناسب آماری۱۶۵


ضریب همبستگی پیرسون (r) : مبتنی بر عوامل اجتماعی۱۶۶


نابع فصل چهارم۱۷۳


فصل پنجم


یافته های تحقیق۱۷۵


تفسیر جداول دو بعدی جدول شماره ۳۲ تاثیر عوامل محیطی در بزهکاری افراد۱۷۶


نتیجه گیری کلی۱۷۹


عوامل اجتماعی۱۸۲


عوامل اقتصادی۱۸۴


استنتاج تئوریکی۱۸۵


یشنهادات و راهبردها۱۹۱


دیگر پیشنهادات۱۹۶


محدودیتهای تحقیق۱۹۸


ضمایم و پیوست ها


منابع و ماخذ۲۰۰


پرسشنامه۲۰۴


زندگی نامه یک مجرم معتاد۲۱۰


چکیده تحقیق


عنوان تحقیق


پیمایشی در سنجش میزان گرایش افراد به بزه کاری و عوامل موثر بر آن در بین نوجوانان کانون اصلاح و تربیت تهران


بیان مساله


مساله اساسی این تحقیق در این است که تاثیر برخی علل و عوامل را بر بزهکاری افراد در کانون اصلاح و تربیت تهران مورد بررسی و سنجش قرار دهیم . و همچنین با توجه به اهمیتی که بزهکاری در جوامع مختلف دارد پیگری و بررسی علل وعوامل این موضوع در اکثر کشور ها حائز اهمیت است لذا در این تحقیق سعی بر این است تا پاره ای از علل و عواملی را که در بزهکاری افراد نقش دارند مورد مطالعه و پژوهش قرار دهیم .


اهمیت و ضرورت تحقیق


همانطوریکه می دانید جامعه ی مادر حال توسعه می باشد و برای توسعه و پیشرفت نیازمند به یک نیروی کار و متخصص که همان جوانان می باشند نیازمندیم که آینده باگامهای جوان ومتاثر از اندیشه ها و طرز تلقی های ایشان رقم زده خواهد شد . ولی متاسفانه مشکلاتی چون بزهکاری و اعتیاد و سرقت و غیره جوانان کشور را در ورطه هلاکت و نابودی می کشاند و مانع پیشرفت جامعه می گردد لذا می بایست عوامل بزهکاری را شناخت و راههایی برای پیشگیری از آن ارائه نمود . و امکاناتی رابرای جلوگیری از این بزهکاری مهیا و فراهم نمود .


اهداف تحقیق


هدف اولیه و اصلی تحقیق حاضر بررسی میزان گرایش افراد به بزهکاری و عوامل موثر بر آن در بین نوجوانان است و در این تحقیق با فراهم کردن زمینه آشنایی نظری با مفاهیم بزهکاری و عوامل خانوادگی و اجتماعی موثر بر بزهکاری و ارائه پیشنهاداتی در زمینه ی پیشگیری از بزهکاری می باشد .


ادبیات تحقیق


بررسی اجمالی مساله بزهکاری و عوامل موثر بر آن


بزه: عبارت است از اقدام به عملی که بر خلاف موازین ، مقررات و قوانین و معیارهای ارزشی و فرهنگی جامعه می باشد .


بزهکار: کسی است که متهم به ارتکاب رفتار ضد اجتماعی و یا قانون شکنی است ولی به علت آنکه به سن قانون ( معمولاً هجده سالگی نرسیده است ) مانند یک مجرم بزرگسال مجازات نمی شود . یا به عبارتی بزهکار کسی است که عمل او حاصل و نتیجه چندین سال نارضایتی از زندگی خانوادگی است . با توجه به اینکه در آن عامل ارث والین ناراضی و خشنود ، فقر و محیط زیست نقش موثر و تعیین کننده ای را دارند .


بزهکاری :مجموعه ای از جرمها است که در یک زمان و مکان معین به وقوع می پیوندد . در واقع بزهکاری شناخت عاملهایی است که جرم ایجاد می کند. یا به عبارت دیگر مطالعه این پدیده مورد بررسی قرار گیرد در حقیقت کلیه پدیده های اقتصادی ، فرهنگی ، بهداشتی ، سیاسی ، مذهبی ، خانوادگی ومانند آنها رادر جامعه شامل می شود .


روش تحقیق


نوع روش مورد استفاده ی این تحقیق پیمایش می باشد و اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه محقق ساخت جمع آوری شده است . در پرسشنامه تلاش اصلی محقق در بر گیرنده عوامل فردی وخانوادگی و اجتماعی و اقتصادی و نظارت اجتماع با میزان بزهکاری جوانان می باشد .


نتایج تحقیق


نتیجه این تحقیق از روی آزمونها محاسبه شده و بدست آمده که تمامی فرضیه های موجود در تحقیق مورد تایید واقع شدند و بین متغیر مستقل و متغیر وابسته رابطه معنی داری وجود دارد . و نتیجه اینکه عوامل محیطی ، اجتماعی و اقتصادی هر سه به نحوی در بزهکاری افراد نقش دارند .


نتیجه گیری کلی


نگاهیکلی به نتایج بدست آمده نشان می دهد که به سادگی نمی توان به ویژگی خاصی در مورد نوجوانان بزهکار اشاره نمود که آن را به عنوان ویژگی بارز افراد بزهکار مطرح نمود اما باید این نکته را در نظر داشت که تمامی افراد بزهکار در مقایسه با افراد غیر بزهکار به مساله فقر مالی ، داشتن دوستان ناباب ، جدایی پدر و مادر اشاره نمود . و عامل بزهکاری خود را در این مساله می دانند . بنابراین نتیجه می گیریم که عامل بزهکاری بیشتراز خانواده ی نا بسامان سر چشمه می گیرند و هر چه نارسایی ومشکلی در خانواده و اجتماع باشد نوجوانان بیشتر به ورطه ی نابودی کشانیده می شوند . همچنین سطح تحصیلات نوجوانان بزهکار پایین تر از سطح تحصیلات نوجوانان غیر بزهکار ارزیابی شده است تفاوت در میزان سواد نشان دهنده ی نقش مهم آموزش و تعلیم و تربیت در بازداری از گرایش افراد از رفتار بزهکارانه است و بررسی عوامل جمعیت شناختی در دو گروه نوجوانان عادی و بزهکار نشان می دهد که تعداد نوجوانان که ترک تحصیل کرده اند در میان افراد گروه بزهکار بسیار بیشتراز تعداد این افراد در گروه نوجوانان غیر بزهکار است و این تا آگاهی کودکان و نوجوانان بزهکار رامی رساند که جامعه و دوستان و خانواده می توانند بادادن آگاهی و تشویق نوجوانان آن را به راه راست هدایت نمایند .


پیش گفتار


حمد و سپاس آن یگانه آفریننده راکه ذره ای از حکمت و دانش خود را به بندگان نادان خویش کرامت فرمود تا شاید از اسارت ظلمت و تاریکی به درآیند و مسیر روشن پیمایند . بزهکاری از جمله مسائل پیچیده ای است که همه جوامع با آن دست به گریبانند و با وجود تمهیدات مختلف سیاستگزاران این مسئله که از سالیان پیش وجود داشت همچنان از مسائل مهم اجتماعی است .


تربیت در هر مکان و مانی به وقوع می پیوندد و مختص زمان و مکان خاصی مانند مدرسه نخواهند بود انسان موجودی اجتماعی بوده و بدون شک تربیت امری است که وی را برای سازگاری با اجتماع آماده می سازد این موجود بر اجتماع تاثیر کرده و متقابلاً از اجتماع و محیط خود متاثر خواهد شد نوجوانان در محیط های خانواده سپس در مدرسه و در نهایت اجتماع وارد گشته و پیوسته با انسانهای درگیرو محیط خویش در تعامل است و در این راه پر فراز و نشیب ساخته و پرداخته می شود و موجودی خام به انسانی پیچیده تبدیل می گردد .


انسان موجودی است که در میان دو بی نهایت قرار دارد انسانی که ازیک سو می تواند تا بی نهایت سقوط کند حتی شایسته نام حیوان نیز باشد و از سوی دیگر آنچنان می تواند در جهت تکامل عروج کند که ملائکه نیز اجازه پای نهادن به مقام او نداشته باشند زیرا جسمش به خاک تعلق داشته و روحش به خداوند موجودی که عالم هستی به خاطر اوست و از مسلم ترین پدیده های جهان هستی و لیکن از ناشناخته ترین آنهاست .


هر انسان از پنج خانه برای تکامل خود بهره می گیرد اول رحم مادر است که نیکویی آن و پیراستگی ها دراز اهمیت زیادی برخوردار است . باید پیشرفت علم به این نکته پی می برد که جنین همه چیز را حس نکرده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد . دوم خانه است که اگر سر پرستان آگاه و با ایمانی ( همچون پدر و مادر ) آن اداره کند بهشت دنیا خواهد بود . سوم مدرسه است که از آن به خانه دوم تعبیر می شود مکان مقدسی که نیاز به عشق و محبت مسئولین آن دارد تا نوجوانان جذب علم گردند و راه روشن آگاهی را بیابند . چهارم اجتماع است . خانه بزرگی که به همه ما تعلق دارد . اگر اعضای آن خود را در قبال دیگران مسئول بدانند اجتماع متعدد و یکدست و یکرنگی خواهیم داشت . که مدینه خاضله خواهد شد . پنجم جهان ابدی است که به سوی آن کماکان خواهیم شتافت . راهی که همه انسانها به طور مشترک آن طی می نمایند و آنچه باقی خواهد ماند نام نیک است . امید است با درک نظام هستی و اینکه انسان با چه رسالتی و در کجای این عالم قرار دارد با همدلی خانه و اجتماع مان را به بهشت تبدیل سازیم تا گلهای زندگی مان با طراوت و شاداب باشند و اسیر و در بند نگردند و در راستای ارضای نیاز به سوی زندگی سالم و محیطی آرام راهنمایی شوند


بزهکاری نوجوانان و جوانان


ویژگی نوجوان بزهکار


تحقیق درمورد دلایل بزه کاری در جوانان


دانلود کامل بررسی مسئله بزهکاری و عوامل موثر بر آن