دانلود پروژه روانشناسی ، پایان نامه رشته روان شناسی

دانلود پایان نامه و پروژه رشته روان شناسی

دانلود پروژه روانشناسی ، پایان نامه رشته روان شناسی

دانلود پایان نامه و پروژه رشته روان شناسی

تاثیر مدیریت بر فروش

شامل پرسشنامه می باشد.

تاثیر مدیریت بر فروش

فهرست مطالب

فصل اول:

بیان مسئله و کلیات

موضوع تحقیق: ۲

مقدمه: ۳

واژه های کلیدی: ۴

تاریخچه تحقیق: ۴

فرضیات تحقیق: ۶

اهداف: ۶

سوالات ویژه تحقیق: ۷

تعاریف عملیاتی: ۷

اهمیت و ضرورت تحقیق: ۱۱

محدودیت ها: ۱۲

متغیرهای تحقیق: ۱۳

فصل دوم:

سابقه تحقیق

پیشینه تحقیق ۱۵

استراتژی های اصلی ۱۸

انتخاب استراتژی ۱۹

اجرای استراتژی ۱۹

BostonCansulting Group

معیار های استراتژی اثر بخش ۲۲

فرآیند مدیریت استراتژیک ۲۴

فصل سوم:

روش اجرای تحقیق

روش اجرای تحقیق: ۲۸

جامعه آماری: ۲۸

نمونه: ۲۸

روش نمونه گیری: ۲۸

روش گردآوری اطلاعات : ۲۹

فصل چهارم و پنجم:

(یافته ها و تجزیه و تحلیل یافته ها)

فصل ششم :

خلاصه تحقیق و نتیجه گیری

جمع بندی: ۵۹

نتیجه گیری: ۶۰

قبول یا رد فرضیه ها: ۶۱

منابع ۶۴

ضمائم ۶۵

پرسشنامه ۶۶

مقدمه:

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیده‌اند؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مقاله سعی شده است نگاهی گذرا بر مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن در سازمان‌ها داشته باشیم.

از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری‌های مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه‌هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید می‌کردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامه‌ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدل‌های کمی تصمیم‌گیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده‌ جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه‌ شرکت‌ها موجب شد که مدیران توجه خود را به محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه‌ریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب‌نظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی بود.

توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه‌ چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمان‌ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی (Uncertainities) در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمان‌ها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات‌، عوامل جدید مؤثر بر تصمیم‌گیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.

واژه های کلیدی:

استراتژی، مدیریت استراتژیک، فروش ، سیستم، تفکر سیستمی، برنامه ریزی استراتژیک

تاریخچه تحقیق:

روند تکاملی مدیریت استراتژیک قبل از انقلاب صنعتی : انسانها برای ادامه حیات خود کار می کردند و به این ترتیب غالبا به اندازه نیاز خود تولید می کردند. تغییر این ساخت فکری بعد از انقلاب صنعتی جای خود را به فعالیت معطوف به هدف سود واگذار کرد.

این تغییر ذهنیت صنایع دستی و واحدهای تولیدی پراکنده و کوچک را زیر یک سقف جمع کرده و متمرکز ساخت. بدین ترتیب بعد از انقلاب صنعتی تعداد و بزرکی سازمانها رو به افزایش گذاشت و تنوع فعالیت ها و پیچیدگی ساختارهایشان آغاز شد.

در نتیجه این پیشرفتها- سازمانها به صورت تشکل های حاکم جوامع درآمدند.در فرهنگ مدیریت به این پیشرفتها انقلاب (تحول) اداری نام داده می شود.

با ادامه این روند نیاز به قشر اداره کننده که توانایی های لازم را دارا باشند بیشتراحساس می شد.همراه با افزایش تدریجی مسائل سازمان و مدیریت – نیاز روی آوردن بیشتر به تکامل سیستماتیک موضوع احساس شده و از اوایل قرن بیستم به بعد فعالیت های علمی و تحقیقاتی آغاز شد.

اگر تحقیقات علمی اندیشمندان مدیریت کلاسیک را در این زمینه به عنوان پیشرو قبول کنیم – پدیده مدیریت و حل مسائل سازمانی به صورت علمی پدیدهای نو محسوب می شود.

پیدایش مدیریت استراتژیک از لحاظ تاریخی بعد از ظهور مدیریت علمی و مصادف با میانه دوم سده بیستم است.اما تکامل و تدوین آن به صورت یک سبک مدیریتی نسبتا نوین است.

فرضیات تحقیق:

فرضیه۱ تحقیق: بین استراتژی و محیط رابطه ای مستقیم وجود دارد.

فرضیه۲ تحقیق: بین استراتژی و بهره وری رابطه معنی داری وجود دارد.

فرضیه۳ تحقیق:بین رقابت جهانی و استراتژی رابطه خوبی وجود دارد.

فرضیه۴ تحقیق:بین اطلاعات و انتخاب استراتژی رابطه ای مستقیم وجود دارد.

فرضیه۵ تحقیق:بین مهندسی مجدد و استراتژی رابطه ای معنی دار وجود دارد.

فرضیه۶ تحقیق:بین استراتژی و تجدید ساختاررابطه ای معنی دار وجود دارد.

فرضیه۷ تحقیق:بین استراتژی و شیوه حل اختلاف و تعارض رابطه ای مستقیم وجود دارد.

اهداف:

۱٫ بدست آوردن اطلاعاتی در مورد اثربخشی برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های بازرگانی استان آذربایجان شرقی

۲٫ آشنایی سازمانها و مدیران سازمانهای استان آذربایجان شرقی با مدیریت استراتژیک در صورت عدم آشنایی با آن

۳٫ توسعه طرح استراتژیک

۴٫ بالا بردن کارایی شرکت های بازرگانی با استفاده از مدیریت استراتژی

سوالات ویژه تحقیق:

۱٫ علت استفاده از روش برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

۲٫ آیا این روش به فروش شرکت تاثیر دارد؟

۳٫ آیا این روش باعث لفزایش بهره وری شده است؟

تعاریف عملیاتی:

استراتژی
الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:

چه اهدافی باید محقق گردد
روی کدام صنایع، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد
چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد.
بد نیست ابتدا به ریشه‌ لغوی استراتژی اشاره شود. واژه‌ استراتژی(Sterategy)از ریشه‌ یونانی strategema به معنای فرمانده‌ ارتش، مرکب از stratosبه معنی ارتش و agoبه معنای رهبر گرفته شده است.مفهوم استراتژی ابتدا به معنای فن، هدایت،تطبیق و هماهنگ‌سازی نیروها جهت نیل به اهداف جنگ در علوم نظامی بکار گرفته شد. در جای دیگر استراژی بدین شکل تعریف می‌شود: «استراتژی (Strategy) مجموعه ای از اهداف اصلی و سیاستها و برنامه های کلی به منظور نیل به این اهداف است به گونه ای که قادر به تبیین این موضوعات باشد که در چه کسب و کاری (Business) و چه نوع سازمانی فعالیت می کنیم و یا می خواهیم فعالیت نماییم.»
تعریف دیگری هم از استراتژی می توان ارائه کرد: « استراتژی یک برنامه واحد ، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود».

سپس نظریه پردازن علم مدیریت، استراتژی را چگونگی تخصیص مطلوب منابع کمیاب،جهت رسیدن به اهداف اقتصادی تعریف کرده اند. استراتژی تعیین کننده‌ زمینه های فعالیت در محیطی پیچیده و پویا و ابزاری است که به عنصر انسانی در یک نظام سازمانی حیات بخشیده و افراد را به حرکت وا می‌دارد.آنسوف(‌Ansoff) به عنوان اولین دانشمندی که استراتژی را به شکل جامع و معنادار توضیح داد، معتقد است که هر قدر بین اهداف و فعالیت های فعلی سازمان سازگاری بیشتری وجود داشته باشد، نرخ رشد و توسعه بزرگتر و منظم تر خواهد بود.
شاندلر(Chandler,1962) استراتژی را به این صورت تعریف می‌کند:

استراتژی عبارت است از یک طرح واحد، همه جانبه و تلفیقی که نقاط قوت وضعف سازمان را با فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی مربوط ساخته و دستیابی به اهداف اصلی سازمان را میسر می‌سازد
دانلود تحقیق درمورد تاثیر مدیریت بر فروش

دانلود مقاله ای درمورد تاثیر مدیریت بر فروش مدیریت استراتژیک

دانلود کامل تاثیر مدیریت بر فروش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.